A két rajz közötti különbség szembeötlő, pedig csak az egyik a hivatalos! Még is ketten vallják magukénak!
Még 2008 szeptemberében elárverezték a Rolling Stones kultikus jelképének eredeti grafikáját. John Pashe alkotását. A másik rajzot Ernie Cefalu készítette. Mindkettőjüket a pop-rock zene világhírű designereiként tartják számon.
“1969-ben, Mick Jagger-ék szervezőirodája telefonált a Londoni Királyi Képzőművészeti Főiskolára, azzal a kéréssel, tudnának-e ajánlani egy belevaló főiskolai hallgatót, aki a banda 1970-es európai turnéjának poszterét megtervezné. 1970. április 29-én írtak nekem egy felkérést a munkára – mondta a BBC-nek visszaemlékezésében John Pasche designer. “Végzős hallgató voltam akkor és nagyon jól esett, hogy Mick Jagger bejött a főiskolára megnézni a vizsgakiállításomat. Ennek egyik képe alapján készítette el velem a turné plakátját. Nem sokkal később, ismét találkoztam Mick-el, aki felvetette, készíthetnék egy logo-szerűséget, vagy jelet az új Rolling lemez borítójára. Mick mutatott egy képet az indiai Kali Istenről, ami a kinyújtott nyelv logo kiinduló pontja volt. Alig egy hét alatt megterveztem, 50 fontot kaptam érte. ’72-ben a nagy sikerre való tekintettel még 200 fontot fizettek.” Ezek John Pasche szavai, aki a jelképpé vált logo tervezője.
Ezt annak apropóján nyilatkozta a BBC televíziónak 2008. szeptemberében, hogy elárverezték az eredeti ‘nyelves’ grafikát (jobbra). A Londoni Victoria és Albert Múzeum vette meg 92 ezer 500 dollárért.
A rocklegendává vált Rollingos vörös ajkak és nyelv logo 1971-ben jelent meg először, a Sticky Fingers című lemez belső borítóján. Mivel a tasak külsejét egy Andy Warhol által készített fotómontázs díszítette, sokan ma is azt hiszik, hogy a kiöltött nyelvet is ő találta ki. Az teljesen világos és bizonyított, hogy John Pasche kreálta, hiszen később számos plakátot is tervezett a Rolling Stones 70-es és 80-as évekbeli koncertkörútjaihoz.
A logo elkészítésének történetét azonban bonyolítja egy Ernie Cefalu nevű román származású designer, aki a Decca lemezkiadó számára 1970-ben elkészítette a Jesus Christ Superstar lemezborítóját. Azt állítja, az ő nyelv változatát fogadta el a Decca lemezcég, sőt ő készítette elő a Rolling Stones rajongóknak szánt összes “nyelves” kollekciót.
Cefalu így emlékszik vissza: “1971. februárjában felhívtak, hogy menjek be az 53-dik Sugárút és a Madison sarkán álló Decca lemezcéghez. Craig Douglas leültetett és hosszasan ecsetelte a Rolling Stones hamarosan kezdődő turnéjának körülményeit. Mondta, hogy dolgoznak egy Rolling logon, ami még úgy érzik, nem az igazi… Elővett egy vázlatot, amin egy kinyújtott nyelv volt. Azt akarta, hogy menjek fel a rajzterembe és csináljak vele valamit. Egy óra időt adott, mondván ötkor találkozója van Marshall Chess-el az együttes menedzserével. Craig el is vitte a rajzomat a találkozóra, majd másnapra újabb megbeszélésre hívtak, ahol már a jövőről beszéltünk. A következő hetekben munkatársaimmal lázasan terveztük a logos kitűzőket, trikókat, kulcstartókat, posztereket, matricákat és sok egyéb tárgyat. Közben megjelent a Rolling Stone Magazinban egy hirdetés Craig Douglas frissen alapított Rockcreations nevű cégéről, amelyre feltették a nyelves logot. Aztán elérkezett ’71 áprilisa, mi már mindennel készen voltunk, amikor meglepődve tapasztaltam, hogy a Rolling Stones, Sticky Fingers című albumának borítójára nem az én logom került fel. Fogalmam sincs végül is miért John Pasche változatát választották, de az biztos, hogy az összes tárgyat az én logommal terveztük. Talán az enyémnek a merevebb volt a vonalvezetése? Vagy a színek miatt? Az biztos, hogy ha a két logot nézzük, szembe ötlő a különbség. Azt is biztosan állítom, hogy a Rolling Stones logo első változatát én készítettem el és nagyon sokat törtük a fejünket az összes hozzá kapcsolódó kiegészítőn.